Ricotta kohupiima võiks soovitada kõikidele, kes peavad lugu piimast ja piimavalgutoodetest ning eriti tervislikuist toitumisest.

 

Ricotta toodetes on tähelepanuväärseim piimavalk ja selle kõrge sisaldus - kuni 20% - millest omakorda 95% moodustavad kõrge bioloogilise väärtusega ja inimorganismi poolt hästi omastatavad vadakuvalgud.

 

Heas ricottas on esindatud kõik inimesele vajalikud põhitoitainete rühmad. Parema tulemuse saamiseks lisatakse juustuvadakule kuni kümnendiku osas kas piima, koort või lõssi, see suurendab lõpptoote rasvasust, mis muidu jääks veidi väikesest.

 

Naturaalses ricottas leidub palju süsivesikuid (4-7%). Seda sellepärast, et põhiosa juustuteo lähtepiima süsivesikutest, peamiselt laktoosist, jääb ka ricotta toormesse.

 

Kaloreid sisaldab ricotta mõõdukalt - sajagrammine ricotta kogus annab ligi 100-150 kilokalorit toiduenergiat.

 

Kindlasti peab mainima ka selle toiduaine piisavat kaltsiumisisaldust. Kaltsiumirohkuse tekitavad nii vadak (suur osa juustuteo lähtepiima kaltsiumist jääb vadakusse) kui ka ricotta valmistamise käigus lisatud kaltsiumisoolad.